Foto: Geir Bjørndal Srisoi

Coop inngår avtale med AaFK

Annonse:

Coop Orkla Møre blir fra sesongen 2017 ny hovedsamarbeidspartner med AaFK, og blir med dette en av de største samarbeidspartnerne til AaFK.

Avtalen som er forhandlet frem de siste ukene er på tre år og med en opsjon på ytterligere tre nye år. Coop Orkla Møre vil gjennom avtalen kunne markedsføre sine Coop dagligvarebutikker og byggevarebutikker. Det vil bli betydelig synlighet på stadion med digital arenareklame og hovedtribunen vil få navnet Coop-tribunen. I tillegg vil Coop medlemmer få tilbud om et gitt antall Coop-billetter i et angitt felt, på Coop-tribunen til en pris av 100 kroner for voksne og 50 kroner for barn.

Sarah Isabella Aarøe, partneransvalig hos AaFK, har ledet forhandlingsteamet som har lykkes i å tegne denne historiske avtalen.

- Dette er den største nye partneravtalen som vi noensinne har inngått i AaFK, og vi er både glade og stolte over at Coop ser verdien av å markedsføre seg sammen med oss, sier Sarah Isabella Aarøe.

Coop Orkla Møre ønsker en samarbeidspartner på Sunnmøre som bidrar til å synliggjøre Coop, og administrerende direktør Arild Sørlien er veldig fornøyd med å kunne presentere samarbeidet med AaFK.

- For uten å levere toppidrett, står klubben for en bredde hvor man gir tilbud til unge og tar vare på og utvikler talentene, det stemmer overens med Coops verdier, sier Sørlien. Coop Orkla Møre har i tillegg flere breddesponsrater i regionen som utgjøre en viktig del av sponsorstrategien.


Avtalen åpner også for at AaFK-produkter skal kunne kjøpes via Coop sine butikker i regionen, samt at Coop har ambisjoner om å utvikle nye AaFK produkter for salg gjennom Coops egne merkevarer.


Annonse fra Obos-ligaen: