Tror Molde-kampen blir utsolgt

I dag rundet vi 7.500 solgte billetter til kampen mot Molde 16. mai. Med 11 dager igjen så tror Ronny Stokke at stadion fylles til randen.

Annonse:

Foto: NTB

Kapasiteten på Color Line Stadion er 10.778, så da det bare i underkant av 3.300 ledige billetter til kampen mot fylkesrivalen på fotballens festdag. 

Så det er ingen grunn til å utsette billettkjøpet, og din billett kan du bestille her.

Nå er sjefen selv optimistisk. 

- Nå tør vi å tro på fullt stadion, sier klubbdirektør Ronny Stokke.  

Økt synlighet og engasjement

Han merker det på omgivelsene at mange vil på kamp. 
 
- Vi opplever et fantastisk engasjement og ingenting gir mer energi enn det, sier Stokke.

Han tror at årsaken til den økende interessen er delt.

- Det å rykke opp i eliteserien har betydd mye i seg selv ettersom vi møter bedre lag med en større underholdningsverdi. I tillegg har laget hittil i sesongen både prestert, overrasket og skapt spenning. I kulissene har vi også brukt tiden godt til å skape økt synlighet og tilstedeværelse både der folk er, men også i sosiale medier. Til sammen opplever vi økt engasjement noe både spillere og ansatte i klubben setter stor pris på. Det viser igjen på billettsalget, sier han

Han tillater seg å yppe mot Brann som har solgt 10.000 billetter til sin 16. mai kamp.

- Dit vil vi også. Dette blir en folkefest, sier han. 

Spise bokseren

Den nyansatte arrangementssjef har allerede vært stor i kjeften i sin første uke på jobben. 
 
- Jeg er jo så «tulen» jeg har lovt å spise bokseren min om vi ikke når 10.000 og det ryktes at Lars Arne allerede har kjøpt inn gastromat, sier Sven Giske med et glimt i øyet.

- Men seriøst, så håper jeg dette er dagen da laget virkelig viser muskler i kampen mot Molde. Dette er jo lokalderbyet over alle. 
 
Sammen med resten av teamet har han jobbet frem et program som skal treffe alle denne dagen. 
 
-16. mai-kamper er tradisjon tro ikke bare en viktig fotballkamp, det er også en dag for alle som er glad i byen, Sunnmøre, engasjement og samhold. Det er og skal være en opplevelse utenom det vanlige, noe vi håper programmet gjenspeiler.

Før kamp 

Området utenfor stadion, som holder åpent fra kl.16.30-17.30, rigges til familieaktiviteter i samarbeid med sponsorer og partnere. 
 
- Vi har verdens beste partnere i ryggen og vi er så glade for at de også mobiliserer på dager som dette. Coop kommer med egen stand og skal dele ut gratis grillmat, Tafjord blir tilstede med maskot og aktiviteter, vi skal ut med vår egen Tango-shop der publikum kan kjøpe både sjal og årets drakt, OBOS kommer og selvfølgelig er vår generalpartner Sparebanken Møre tilstede. De samarbeider også med Coop og har i tillegg hentet tidligere verdensmester i triksing, Tobias Becs, forteller han. 
 
- Aalesunds ungdomsmusikkorps kommer og skal spille utenfor stadion. Stormen og Aalesund Support møtes i sentrum i timene før kamp, og så vil de gå i tog til stadion klokka 17.15, så publikum kan henge seg på fra byen til stadion. Når det nærmer seg kampstart vil Aalesunds ungdomsmusikkorps marsjere inn på bana for å framføre nasjonalsangen sammen med forsanger Håvard Storeide, før det blir framføring av en splitter ny AaFK-låt signert Kjell Kipperberg og Geir Balsnes. Det skal runge godt, sier han om låten som skal fremføres med hjelp fra ungdomsmusikken og våre egne tenorer.  
 
Denne kampen er også en av flere utvalgte kamper der vi i samarbeid med OBOS gir 400 barn og unge fra breddeklubbene en drømmedag på stadion. Denne gangen er det Emblem IL som kommer, og i tillegg til å se kamp, skal også noen av lagene i klubben være flaggvakter og ballhentere. I tillegg har Sparebanken Møre sammen med AaFK invitert Ålesunds-russen og studenter fra NTNU. 

Alt tyder på at dette blir en festaften du ikke vil gå glipp av!

 

Annonse fra Eliteserien: